Oldtimerska oaza koja ljubitelje oktana baca na koljena

muzej automobila,

Muzej automobila oldtimera,  najmlađi u nizu tehničkih muzeja u Srbiji, smješten u ‘Modernoj garaži’ – zgradi koja je proglašena kulturnim dobrom nezaobilazna je destinacija prilikom upoznavanja srpske prijestolnice.  Još kada znate da u njemu možete vidjeti rijetke primjerke poput  Marota-Gardona, iz 1897. godine, automobila na tri kotača, Jaguara MK2 iz 1963. prvog sportskog luksuznog automobila,  znate da je Muzej automobila u Beogradu it mjesto za posjetiti i prava ‘oktanska oaza’ za sve ljubitelje oldtimera.
strogom centru grada, u hladu lipa, u ulici Majke Jevrosime, nalazi se najmlađi tehnički muzej u Srbiji. Osnovali su ga Skupština grada Beograda i Bratislav Petković, kolekcionar i vlasnik zbirke povijesno značajnih automobila i arhivske građe o razvoju domaćeg automobilizma i bivši srpski ministar kulture. Muzej je smješten u zgradi koja je pod nazivom ‘Moderna garaža’ proglašena kulturnim dobrom.  Izgrađena je 1929. godine kao prva javna garaža (centralna garaža) u centru grada, po planovima ruskog arhitekta Valerija Staševskog.
Petković  je u ovom muzeju izložio dio svoje zbirke – 40 automobila koji su dio njegove kolekcije koja sadrži više od 70 automobila.
Pravi dragulji ove kolekcije su stari i rijetki  automobili, koji imaju poseban značaj za upoznavanje razvoja i napretka automobilizma kod nas i u svijetu.  Najstariji automobil je Marot-Gardon, Francuska, iz 1897. godine, vozilo na tri kotača, karoserije napravljene od jasenovog drveta, sa sjedištem za dvije osobe.

Treba spomenuti  i francuski automobil Charrron iz 1908. godine, s ‘drvenim paocima’ na kotačima i luksuznom drvenom karoserijom tipa Landolet, koja se po narudžbi izrađivala ručno; zatim Ford model T iz 1925. godine, prvi automobil izrađen u velikoj seriji, na montažnoj traci.

Kolekcija obuhvaća i automobile iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća  kao što su: Mercedes 300 C – kabriolet D, poznat kao Adenauer iz 1956. godine, (proizvedeno ih je svega 51 komad); Jaguar MK2, iz 1963. prvi sportski luksuzni auto, razvijao je brzinu preko 200 km/h; Cadillac de Ville kabriolet iz 1957. s osmocilindričnim motorom i automatskim mjenjačem. U svoje vrijeme bio je ekstravagantan automobil s automatskim podizanjem krova, prozora i s električnim podešavanjem sjedišta. Kolekcija obuhvaća originalne i restaurirane automobile među kojima se ističu: Ford iz 1902, Lancia Lamda iz 1925, Citroën B10 iz 1926, Buick 28-58 Opera coupe iz 1928, Škoda R6 iz 1929, Aero 10 iz 1929, Alvis iz 1930, BMW 327/328 iz 1938, Rover 14…
Pored automobila u Muzeju možete vidjeti i stare vozačke dozvole, registarske tablice,  kotače, trube, fenjere, radioaparate, alate, postere, trgovačke reklame, prve prometne propise i zakone, kao i veoma zanimljivu zbirka fotografija, dokumenata starih alata i opreme, kao i biblioteke i videoteke s više od tisuću naslova.

Muzej radi svakog dana od 11.00-19.00h, osim ponedjeljkom  i praznikom.

Odgovori